perjantai 1. maaliskuuta 2013

Ihana vapaapäivä! :>

Heippa tsirpulat!

Tänään on ihana päivä vaikka se alkoikin upeesti pommiin nukkumisella, mutta kerkesin silti tarpeeks ajoissa kampaajalle, ja oli kiva pitkästä aikaa istua Kristan taitaviin käsiin! :>
 En voi kyllä hehkuttaa enempää omaa kampaajani! Krista on YKKÖNEN!
Sain taas just semmoset hiukset mitkä tietämättäni halusin, koska penkkiin istuessa itellä ei taaskaan ollut oikein ideaa mitä laitettais, mutta Kristahan se heti oli ehdottamassa jotain uutta! (Kesään mennessä oon varmaan aika blondi...) Eli kaikki vaan Uniqueen Kristalle jos kaipailee uutta ilmettä hiuksiinsa ja haluaa todellatodella innostuneen ja ammattitaitoisen kampaajan hyppysiin. :> Ja joo nyt menee mainostuksen puolelle MUTTA pitäähän sitä jakaa jos saa hyvää palvelua tai muuten vaan tietää super ammattitaitoisia ihmisiä. NI.

Tänään muuten meneeki päivä vaan hengaillessa, ja TAAS siivotessa. JOS mulla ois rahaa tarpeeksi niin oisin kyllä ihan valmis ottaan siivoojan tänne kerran viikossa, ja sen myöntäminen ei hävetä mua.
Inhottavaa kun päivät menee sen ressatessa että mitä kaikkee kotihommia on, en tykkää sitten yhtään.

Mun pitikin jo eilen kirjotella siitä unesta juttuja mutta toisin kävi. Työpäivän (8-16) jälkeen salille ja salilta klo 19 kotiin ei kauheesti enää ruoanlaiton ja perus kotijuttujen jälkeen tehny mieli avata konetta ja alkaa kirjotteleen. Eipä sillä että mun aivot ois ollu yhtään valmiit edes tuottaan mitään järkevää.
Eilen salilla kävin pitkästä aikaa solariumissa ja se ehkä kertaa väsymyksestä jotain että nukahdin ihan heti sinne ja kerkesin sen verran sikeetä unta ottaan että uniakin näin. ;> Mutta ompa kiva kun sai pikkusen väriä tähän kalpeuteen, kivempi kattella itseänsäkin peilistä. :>

Ja muuten kun kommentoitiin sielä että oli ostettu protskujauhoo ekan kerran ja tuntu vähän ehkä hifistelyltä niin mie voin lohduttaa että niin täälläkin.. Ihminen joka ei oo aikasemmin oikein vedelly mitään vitamiineja/ravintolisiä mistään palkkareista puhumattakaan on aika häkeltynyt kun tälläset löytyy nyt keittiön kaapeista.. :> Eli tämmösiä mie syön päivän aikana:

Aamupalalla jos teen pirtelön aamupalaksi, niin sinne sujahtaa yleensä soijaproteiinia, psylliumia, kreatiinia, salaattia, kurkkua, ehkä marjoja ja vettä. Toi soijaproteiini on tosi hyvä proteiinin lähde just ainakin noissa pirtelöissä ym.

Välipalana mulla välillä on töissä proteiinivanukasta, nyt kun vielä tuli uusi maku fastilta niin namnam. Kyllä toi minttusuklaa ainakin mun makeenhimon vie vähäks aikaa. ;> (eli 2/3dl jauhetta ja 2-3dl vettä tai maitoa) Ja sen tekeminen on hullun helppoa ja nopeeta!

Takana toi punanen purkki taas on mun palkkarijauhoo. Fastilta sekin Muscle+ nimistä valmistetta suklaan makusena.

Sitten muita: omega3, sinkki, magnesium, d3 tulee otettua purkista päivän aikana erinäisiä kertoja. Vielä listalta puuttuisi multi-intense, bcaa ja protein block jauhe. Mitkä kyllä itseasiassa taitaa odotella mua postissa jo tänään! :) Niillä pitäis sitten pärjätä hetki...



Ilmankin näitä pärjäisi varmasti hyvin, mutta nyt kun ollaan otettu tämmönen projekti niin tehdään se sitten kunnolla! Näistähän melkein kaikki oli mulle ihan uusia tuttavuuksia... Mutta hyvin oon saanut syyt miksi näin ja miksi tätä otetaan. :>

Niin ja siitä unesta.
Itsehän oon tiedostanut jo pitkään aikaa nukkuvani liian vähän ja huonoa unta,  MUTTA nyt vielä tän meidän viikkotehtävän myötä oon tajunnu miten väärin ja vähän nukun.

Nukkuun meen yleensä klo 22-01 välissä ja herätys aamuvuoroina klo 6.30 ja ilta/vapaapäivinä n. klo 9.00. Eli hyvässä lykyssä mulle tulee unta se 5,5h. HUI. Suositushan ois nukkua joka yö vähintään 7,5h mikä mulla ehkä toteutuu viikossa 2-3 päivänä.

Tän lisäksi pitäis osata rauhottaa se ilta. Laittaa klo 21 kaikki elektroniikka kiinni, siis tv ja kone mun tapauksessa, eikä ottaa sinne sänkyyn mitään konetta mukaan. Ihmiskroppa kun ei tunnista sitä valonlähdettä oikein, vaan se ajattelee että kaikki tollanen valo on auringonvaloa ja se jos joku ei sitten nukuta. Eli on mulla opettelemista ja hitosti! Nyt on kyllä magnesiumin myötä yöheräily jäänyt pois koska se kertoo taas unen laadusta. Enää en ees herää yöllä vessaan välttämättä, mikä jossain vaiheessa oli joka yö. Mutta onneks aina oppii uutta, eikä ikinä oo liian myöhästä muuttaa tapojaan!

Nukkuuko muut hyvin, ton "vaaditun" 7,5h/yössä? Ja onko vinkkejä sille illan rauhottamiselle?
Hyviä teevinkkejä ym? :>


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätähän minulle merkki itsestäsi, kiitos.